Harmonieorkest De Pinte & Youth Band vzw wil graag op een verantwoordelijke manier omgaan met jouw persoonsgegevens en respecteert zo goed mogelijk jouw privacy. Om dit te doen houden wij o.a. rekening met de regels die beschreven worden in de Algemene Vordering Gegevensbescherming (GDPR).

Via deze beknopte privacyverklaring willen we je informeren waarom wij gegevens over onze leden bijhouden.

Wat doen we in ieder geval?

• We verwerken jouw gegevens enkel in functie van de goede werking van de vereniging. Dit kan bijvoorbeeld zijn om jou onze nieuwsbrieven te sturen, te kunnen contacteren voor activiteiten, het bekomen van subsidiëring bij de overheid of het aangaan van verzekeringen;
  • We beperken de verwerking van jouw gegevens tot het absolute minimum dat nodig is om die goede werking van de vereniging te verzekeren;
  • We vragen jou steeds uitdrukkelijke toestemming als we die nodig hebben;
  • We zorgen ervoor dat jouw gegevens beveiligd zijn;
  • We spelen jouw gegevens niet door aan derde partijen tenzij dit noodzakelijk is voor de goede werking van de vereniging;
  • We bewaren jouw gegevens tot maximaal vijf jaar na het einde van je lidmaatschap;
  • We informeren jou zo goed mogelijk over ons gegevensgebruik.

Je hebt steeds het recht om jouw gegevens in te kijken of te laten verwijderen. Hiervoor kan je steeds terecht bij het bestuur van de vereniging.