Eindelijk heeft Harmonieorkest De Pinte (HODP) z’n vaste stek gevonden!

Ongeveer twintig jaar na het afscheid van ons eigen repetitielokaal – in de gebouwen van GO! Atheneum Erasmus De Pinte – kunnen we opnieuw uitkijken naar repeteren zonder verhuis van al ons materiaal en gezellig blijven plakken na de laatste noot.

De bovenste verdieping van de oude gemeenteschool (Polderbos 2) wordt de komende maanden klaargestoomd tot ons vaste repetitielokaal. Hiervoor steken zowel HODP als gemeente De Pinte de handen uit de mouwen om de huidige ruwbouw uit te werken tot een gezellige oefenlocatie.

Achter de schermen

Een eigen lokaal betekent vooral dat we alles wat ons een orkest maakt, niet meer hoeven te verhuizen. De vaste opstelling met zestig stoelen en pupiters kan blijven staan en het slagwerk wordt ook gespaard van de wekelijkse opbouw en afbraak.

Minder werk en meer focus voor de muzikanten!

Welkom Backstage!

Het lokaal zal in de toekomst niet alleen worden gebruikt door ons orkest. Ook andere podiumkunsten-verenigingen zullen het kunnen huren voor hun repetities!

Om zo'n repetitieruimte herkenbaar te maken, is er natuurlijk ook een naam nodig. Een stemming met alle leden van ons orkest zorgde voor “Backstage”. Want waar gebeuren immers alle voorbereidingen voor een opvoering of concert?

Voor de huur van Backstage is een reglement en tarief vastgelegd in samenspraak met de gemeente. Neem zeker contact op met ons indien je nu al info wenst over het huren van Backstage!

Eerst werken, dan muziek

We zijn er echter nog niet. Backstage transformeren van ruwbouw naar repetitielokaal zal nog veel werk en budget vragen. Daarvoor heeft onze vereniging jou nodig!

Onze muzikanten zullen het werk verdelen, maar zonder materiaal wordt dat moeilijk. Jij kan helpen om dat te bekostigen. Door het financieel steunen van zelfs maar één kleine verfkwast breng je ons een stapje dichter bij onze droom.

Kijk dus zeker even op de benefietlijst. Er is zeker iets kleins waarmee je ons een grote stap vooruit kan helpen!

Alvast heel erg bedankt voor je steun!

Benefiet

1 werkdag aan materiaal voor een muzikant (€30)

Ons lokaal renoveert zichzelf niet. Steun een muzikant door het materiaal te bekostigen voor een dagje puffen en blazen zonder instrument!

1 werkweek aan materiaal voor een muzikant (€150)

Sommige muzikanten weten niet van ophouden na een repetitie. Anderen kunnen het echt niet laten om te werken. En werken. En werken.

1 verfkwast (€5)

Voor elke klus het juiste instrument. Met deze kwast zorgen we voor een prachtige muzikale grondlaag. (Bestaat in Mi♭ en Si♭ variant.)

1 lichtarmatuur (€10)

Doen witte TL-lampen jouw hart zingen? Het onze ook niet. Zorg voor een warme klank in onze boezem met wat warm licht.

1 stoel (€20)

Repeteren doen we niet al staande. Door het bekostigen van een stoel – eentje met heerlijk zachte stoffen zitting – doe je het derrière van een muzikant een deugddoend plezier.

1 partij hout (€50)

Het is een hele uitdaging om met houtblazers een raamomkasting of rek te timmeren. Maak het ons gemakkelijk met deze partij hout!

1 meter brandwerend gordijn (€75)

‘Con fuoco’ betekent dat we vurig spelen. Figuurlijk. We zullen er alles aan doen om onze dirigent niet in brand te steken.

25 kg kalei (€100)

Hoe ziet een partituur eruit voor de componist er noten op zet? Inderdaad, wit! Wij zetten onze muren ook even wit voor de noten komen.

Ik wil graag nog meer steunen!

Neem zeker contact met ons op indien je graag een groter bedrag wil steunen, met of zonder reclame!

* Indien je een factuur wenst, gelieve dit aan te geven op de aankooppagina.

Dankjewel voor je steun!