Hannes Beauprez (°1993, Lokeren) dirigeert ons harmonieorkest sinds augustus 2016. Voordat hij in De Pinte de dirigentenstok overnam van Dimitri Bracke, deed hij al enkele jaren ervaring op bij verschillende orkesten en projecten. Om zijn directietechniek te vervolmaken volgde hij les aan academie de Kunstbrug en aan het Conservatoire Royal de Mons.

Hannes studeerde af als klarinettist aan het Koninklijk Conservatorium van Gent in 2016 met grootste onderscheiding voor de uitvoering van zijn masterproef. Hij is ook als muzikant zeer actief. Als freelance klarinettist vervoegt hij regelmatig de rangen van gerenommeerde orkesten zoals de Muziekkapel van de Luchtmacht, Casco Phil, Ataneres Ensemble en La Passione. Maar hij is ook een graag geziene solist bij verschillende orkesten en producties. Daarnaast is hij de oprichter van verschillende ensembles waarmee hij een gevarieerd muzikaal oeuvre brengt: van huiskamerconcerten, over schoolvoorstellingen, tot muziekfestivals. Één van deze ensembles is het Dimlicht ensemble waarmee hij klassieke muziek toegankelijker wilt maken voor kinderen door middel van muziektheater (www.dimlicht.be). En omdat hij van muziek nooit genoeg kan krijgen, geeft hij ook zijn passie voor de klarinet door als leraar klarinet aan de kunstacademies van Lokeren en Beveren.

Voormalige dirigenten

• 1961 – 1964: Hilaire Vermeulen